poniedziałek, 6 stycznia 2014

Słodka Pomoc.


Dziś wstałem lewą nogą. Nie mogłem wytrzymać z samym sobą. Czasami mamy takie momenty, kiedy do wszystkiego opadają nam ręce, a nasz mózg po prostu nie pracuje. Wpadamy w stan bezsilności i totalnego lenistwa. 2 Tabliczki Czekolady! Tyle właśnie "wchłonąłem" w siebie z samego rana zamiast normalnego śniadania. Chodakowska nie byłaby ze mnie dumna, no ale... Co ja mam poradzić, jeżeli pogoda i wszystko dookoła po prostu dobija. Brakowało jeszcze z śmierci z kosą za plecami, która by co chwile mówiła "WYBIŁA TWOJA OSTATNIA GODZINA". 

Ten rozdział chciałbym poświęcić mojej słodkiej rozkoszy. Dzięki której, wyglądam troszkę puszyście, no ale chociaż wypadam z szybko z jakikolwiek dołków. Niestety, czekolada jest wysokokaloryczna, zawiera wysokie ilości tłuszczów, dlatego powinniśmy ją jeść w UMIARKOWANYCH ilościach (nie tak jak ja). 

Gdy kręci mi się w głowie, albo dopada mnie jakiś dół. Zawsze sięgam po coś słodkiego. Fenylotylamina zawarta w czekoladzie pobudza w organizmie produkcję endorfin- hormonów szczęścia. Te poprawiają nam samopoczucie i osłabiają stres. Teobromina działa  stymulująco na ośrodkowy układ nerwowy, dając efekty podobne jak kofeina.

A Wy? Też dopadacie się do słodkości na smutki? 

"Czekolada wzmacnia organizm dzięki zawartości substancji pochodzących z nasion kakaowca. Wśród nich najważniejsze są przeciwutleniacze. Chronią one przed chorobą nowotworową oraz pomagają utrzymać w dobrym stanie układ krwionośny. To dlatego osoby lubiące czekoladę rzadziej mają zawały serca. Najnowsze badania wykazały, że ten smakołyk chroni również przed udarem mózgu. Co ciekawe, w tym przypadku nie ma znaczenia, czy wolimy czekoladę gorzką czy mleczną - ryzyko udaru zmniejsza się aż o około 20 proc.To nie koniec zalet słodkich tabliczek. Inne badania odkryły w czekoladzie substancję działającą podobnie do leków przeciwdepresyjnych. Być może to dlatego wiele osób po zjedzeniu smakołyku odczuwa poprawę nastroju.  
-FAKT

Miałem wtedy może 8-9 lat, dobrze nie pamiętam. Wiem, że był to jeden z poranków, kiedy musiałem zostać w domu z powodu zaziębienia. Chorowite było ze mnie dziecko, zresztą zostało mi to do teraz. Pamiętam jakby to było wczoraj, że była to TVP Polonia i leciał program dla dzieci, w którym śpiewała Majka Jeżowska razem z swoimi gośćmi m.in. ŚP. Hanką Bielicką. Próbowałem znaleźć tą piosenkę na YouTube i Wrzucie, lecz niestety prócz amatorskich występów dzieciaczków, nie mogę znaleźć żadnego występu Majki śpiewającej "Ciastka". Dlatego przytoczę tylko tekst piosenki.

Majka Jeżowska- Ciastka 

Ale mam szczęście
Co za wydarzenie!
Chciałam zjeść ciastko
Spełnił ktoś marzenie
Tace jak UFO latają w salonie
Kapie krem na dywan
Ja ciastka gonię
Ja ciasteczka gonię - mniam mniam...
Jedna taca, druga taca
Ja tacami wciąż obracam

Ref.: 
Ciastka białe i różowe
Żółte, lila, kolorowe
Z czekoladą, śmietankowe
Pełne kremu, pistacjowe!

Czy nie cudownie poszaleć sobie
W kuchni, w salonie i przy garderobie?
W rytmie rock&rolla buty gubię
Nie myślę o smutkach
Tańczę co lubię
Tańczę to co lubię - je, je !
Jedna taca, druga taca
Ja tacami znów obracam

Ref.: 
Ciastka białe i różowe
Żółte, lila, kolorowe
Z czekoladą, śmietankowe
Pełne kremu, pistacjowe! 

Dla Everyone <3 byście nie tyli od nadmiaru słodkości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz